En dag i onyttighetens tecken!


Fettisdagen OCH pannkaksdagen. Vad ska man göra? Jo, vi äter ju pannkakor lite då och då, men det är ju inte varje dag vi äter semlor. Ska man göra egna eller ska man köpa färdiga? Eller om man bara är 2 så är det onödigt att göra egna för det kostar i princip lika mycket. Spara pengar gör man om man gör flera stycken, som t.ex. mamma.

Jag har inte bloggat så mycket i februari känns det som. Jag borde ha varit mer aktiv, men det är mycket på gång - med mig, inte med jobb och sånt. För det hade ju bara varit underbart! Nej, men som varje gång jag försöker förändra mitt liv så dyker mina gamla fysiska problem upp och jag vill verkligen inte gå på medicin i 3 månader till och må jättedåligt för att sen bara få problemet igen (och dessutom gå upp i vikt av den här förbannade medicinen).

I vanliga fall är januari den mest depressiva månaden på året, men jag måste säga att februari har än så länge varit den värsta. Sömnproblem som vanligt, det är väldigt irriterande. Men som tur så kommer Cissi på besök imorgon, så då får man lite trevlig kontakt med omvärlden. Vi hittar alltid på en massa skoj tillsammans. Och jag tror verkligen att jag behöver komma bort härifrån, från den här skolådan och från den här skitstaden (jag vet, jag vet, det bor massor av fina människor här, men det bor minst lika många idioter som man springer på när man inte vill det och ingen anställer en för man måste tydligen ha erfarenhet och utbildning för att ens kunna bli servitris!)

Nej, nu ska jag ut och gå! Orka med att sitta inne längre.

Kommentarer

Populära inlägg