svensk avundsjuka?

Ibland slösar jag tid med att läsa kommentarer till artiklar på aftonbladet (jag vet, det är det löjligaste man kan göra för jag blir så sjukt irriterad på dem här människorna) och varje gång slår det mig med häpnad hur jävliga folk kan vara.

Idag läste jag om Bingo Rimérs liv och hans nakna brudar. Då är det några som har kommenterat och sagt att de inte tycker att Viktoria Silverstedt är snygg och att hon får skylla sig själv om hon objektifieras för att hon har själv valt att ta av sig kläderna. Fair enough! Alla tycker olika och visst, hon valde att ta av sig kläderna. Jag förstår det precis. Men det finns en hel del människor som inte förstår det.

Istället för att inse att folk tycker olika så påstår man istället att visst är Viktoria snygg, det är bara ni som är avundsjuka på henne (vad är det här? Lekis?) och hon är alla mäns våta dröm (kanske när de var 17). Så alltså, om man inte tycker att viktoria silverstedt är snygg är man avundsjuk, för det finns ju inget som heter att tycka olika (och ändå går aftonbladet ut med att "vi gillar olika" fast det gäller förstås inte när det handlar om tjejer, bara när det gäller rasism. För tjejer måste se ut på ett sätt och den typen av tjej måste ALLA killar gilla). Alla killar gillar INTE en spinkig brud med blekt hår och plasttuttar!

Det finns faktiskt en hel del killar som tycker om stora tjejer eller tjejer med små bröst. Det finns dem som tycker att Viktoria Silverstedt är det vackraste som finns. Och visst får man tycka det. Men när man går ut och säger att om man inte tycker om en viss sorts tjej så är man avundsjuk för medias bild av tjejer är den korrekta (speciellt då när de använder datoriserade kroppar som inte ens avspeglar den smalaste modell). Då kan man ju säga att alla som inte tycker att Adele har en perfekt kropp är avundsjuka?! Kan ju meddela redan nu att då hade folk blivit galna och det stör mig.

Medias bild av hur en kvinna ska se ut är helt jävla sjuk. Kom igen killar, sluta lek med barbiedockor. Det finns riktiga kvinnor utan plast och botox som förtjänar att bli avgudade också.


Ps. Faktum är att det är lika illa när alla tror att killar måste se ut på ett visst sätt, men nu är det inte vad denna blogg handlar om. Jag vill bara klargöra att det inte finns EN typ av kille som är perfekt för alla. Killar och tjejer ska vara accepterade och få känna sig vackra i alla former och storlekar. Det är det som gör oss underbara, att vi inte ser ut precis som alla andra.

Kommentarer

Populära inlägg