flum, skum och csn

När man är ledig verkar tiden gå väldigt fort. Det är som att tre dagars ledighet går lika fort som 5 timmars jobbtid.  Innan du vet ordet av är det måndag igen, och dags för att jobba. Nu är det visserligen så att jag kan ha hittat ett annat jobb. Jag vet inte hur många timmar än och jag vet inte heller när jag kan börja. Troligtvis i början på nästa år. Självklart hoppas jag på att det blir 10-20 timmar i veckan, men jag kanske inte ens kommer att jobba 10 timmar i månaden. Vilket betyder att jag får behålla mitt kära caféjobb också. Det är väl klart att jag är tacksam över jobbet i cafét, men allra helst hade jag ju velat haft ett heltidsjobb, ett som inte sliter ut mina hälar fullständigt.

Fick ett skumt mail av CSN. KAN detta vara slutet på mitt lidande? Finns det en chans att jag kan få tillbaka mitt csn nu så kommer ni få se mig hjula (eller ja, försöka... vi får väl se hur högt jag kommer innan jag ramlar ihop och bryter nacken hahaha) av lycka.

6 timmar kvar till det beryktade sexpartyt (som några av mina vänner tolkade som att det skulle bli något av en swingers-fest där alla hade sex med alla och bytte partners hejvilt). Nu vet jag inte vad mina vänner egentligen tror om mig, men det där är inte riktigt min stil. Jag är väldigt monogam och skulle inte få för mig att ha sex inför andra heller haha.

Däremot blir det en massa hembakat och julmust. Ni som kommer får känna er speciella för t.o.m. Mike har bakat. Det ni! Visserligen börjar han tycka om det nu, så jag ska låta honom göra muffinssmeten och fixa det, så gör jag glasyren (ja, jag har kommit på att glasyr ÄR det rätta ordet).

Kanske åker vi till mamma denna helgen och bakar pepparkakor och lussebullar. Det hade varit underbart, för vi har så lite plats här hemma att vi inte kan baka saker som kräver att man kavlar eller knådar. Jepp, dags att gå upp från sängen då... Har haft en riktigt lång sovmorgon efter en hel vecka av att gå upp skittidigt. Tyckte att jag var "värd" det ;)

Kommentarer

Populära inlägg