Ibland blir man förvånad

Jag brukar inte ödsla min tid på att promota personer jag har svårt för. Men det här måste jag bara prata om. Tydligen är hon en bloggerska som heter Ami och jag vet inte hur jag ska beskriva henne. Skitbrun foundation (hon ser alltså smutsig ut) eller har solat ALLDELES för länge. Ögonfransar tjocka som naglar och så spärrar hon upp ögonen hela tiden... Varför stör jag mig på detta? För att världen är mer intresserad av att se en fjortis fixa håret än vad de bryr sig om viktiga saker (som att förhindra idioter från att smälla raketer innan nyårsafton och skrämma slag på djuren). Därför irriterar det mig. Och det värsta av allt, ju mer irriterade vi blir, desto mer populära blir såna här fjantar (ja, det är därför som jag i normala fall inte lägger min energi på detta).

Jag vill göra världen uppmärksam på att det finns massor av omogna idioter där ute som är ute och smäller raketer i stort sett dygnet runt från början av december till mitten av februari. Det är olagligt, men det finns inte en jävel som bryr sig. Hur ofta har man inte hört skräckhistorier om stackars djur som har blivit utsatta för dessa vandaler? Fäster fast raketer i deras halsband och sprängt av både det ena och det andra (vi går inte in på detaljer, ni förstår nog). Jag skulle vilja fästa fast en raket innanför deras tröja så att de själva får känna hur det känns, men det sköter nog sig självt. De lär väl spränga av några fingrar (i år också). För jävligt att folk inte lär sig. Och att föräldrar inte lär sig! Ditt barn är inte så förbannat oskyldigt som du tror. Ha bättre koll på dem för fan! (och ni som VET att ni har bra koll på ert barn, ta då inte åt er och berätta hur bra ert barn är.  Det är jag inte det minsta intresserad av).

Okej, lite mer aggressivt än vanligt, men det kan behövas ibland. Så bimbos och idioter med smällare/raketer. Kan ni uppfylla mitt nyårslöfte och försvinna tills 2012 börjar? Men det här kan vara bra att läsa inför nyårsafton. Det är inte bara djur som kan skadas, människor också (men det är självklart). Var rädda om er själva och varandra. Så jäkla viktiga är inte raketerna!

Kommentarer

Populära inlägg