Jag hittade den!

Julkänslan. Jag satt och lyssnade på Wizzard med deras (kanske enda kända låt) "I wish it could be Christmas every day" och då kände jag att fanken, nu är det snart jul och vem bryr sig om vi får snö? Det är inte snön som gör julen. Det är gemenskapen och den goda maten (och givetvis kan vi inte glömma julklapparna). Okej, jag erkänner, jag firar inte jul för att Jesus föddes, utan jag gör det för att det är en tradition och det är en tradition jag aldrig skulle kunna vara utan. Jag vet att det låter lite som hyckleri, men det bjuder jag på. Vi är alla hycklare på ett eller annat sätt (ingen kan vara helt åt ett håll).

I vilket fall så ville jag dela med mig av min julkänsla och hoppas att den ska spridas till er, oavsett var ni befinner er (om ni är lyckliga nog att ha snö eller om ni så sitter och svettas i Australien).

Kommentarer

Populära inlägg