Ja, men det är väl så här det får bli

Jag vet att det har velats fram och tillbaka och det har varit jävligt irriterande. Men nu är det verkligen gjort. Nu har vi tagit ett beslut och meddelat ABK. Först var vi oense om vad vi skulle göra, och för en gångs skulle fick jag ge mig (jag brukar få min vilja igenom) men jag tycker också att det är viktigt att det ska kännas rätt för oss båda. Han ville inte flytta hit först, men jag ville, men sen ville han och inte jag och så blev det så himla fel.

Vi sa nej till ettan. Jag vet att jag såg fram emot detta, men han har rätt. Ska vi flytta, så ska vi flytta till ett permanent ställe. Det kan inte fortsätta såhär att vi flyttar till ett okej ställe som vi sen hatar och väljer att flytta. Nu ska vi flytta till ett riktigt hem.

Så eftersom jag fick ge med mig om att inte flytta, så har nu han fått ge med sig om att sätta upp tavlor på väggarna. Så imorgon ska jag in till stan och köpa spik eller vad man nu kallar de där tavelhängar-schackalackerna. Ska också in till stan och hänga med syrran när hon får sin ansiktsbehandling.

Kompromisser är trevliga ibland. Nu kanske detta stället blir lite mysigare. Mysfaktorn har i alla fall höjts med de jättefina ljushållarna vi fick av Catta och Kalle.
man ser kanske inte jättebra, men ändå :)

Kommentarer

Populära inlägg