inför nyår

om ca 7 timmar är vi på bussen på väg till Ellis och Josefin. Hoppas verkligen att vår fläskfilé blir som den ska vara <.< Är först gången jag gör detta o allt man kan göra är att hoppas på det bästa. Jag följde ju receptet till punkt och pricka:)

Det är väl ingen större nyhet direkt att jag hatar raketer (eller är rädd för dem). Nästan varje nyår så blir jag antingen träffad av en raket eller jagad av en (med förra året som undantag, fast då var det nån kille i en bil som skrek tjockis efter mig och det gjorde ungefär lika ont mentalt som raketer gör fysiskt).

Jag läste i alla fall om en kille som hade gått fram till en odetonerad fyrverkeripjäs och blivit träffad (och det hade gått rätt illa). Är det någonting jag kommer ihåg från min barndom så är det mammas visdomsord (eller mer hennes lag om nyår) att man ska ALDRIG gå fram till en raket som inte har smällt av, oavsett hur säker den verkar, för man vet aldrig vad som kan hända. Jag hoppas att det kan bli ett tips för er (som inte redan visste om detta uppenbara tips. Men tydligen vet inte alla om det eftersom folk fortfarande skadas på det sättet).

I vilket fall så hopas jag att alla får en underbar nyårsafton och att champagnen inte är för sur/besk. Själv hittade jag min favorit för några år sen :)

Kommentarer

Populära inlägg