julgransjakt på gång

Idag har varit en sån dag då jag inte känt för att göra någonting. Tittat på sagan om de två tornen (även om jag sov mig igenom i stort sett två timmar). Ätit lussekatt och otroligt god champagnechoklad (Ica kvantum kan dem)

Imorgon har jag inget planerat än, det kanske blir en sån där degig dag, förutom det faktum att vi kanske får följa med när mamma och Christer ska välja ut en julgran. Ända sen jag flyttade hemifrån har jag inte varit med en enda gång och valt en. För mig var det en stor grej (bor man i Vittskövle så är att åka till affären en stor grej, döm mig inte haha) och något som var en tradition. Men ja, det spelar egentligen ingen roll, för mamma väljer alltid ut en riktig Disney-gran, en yvig underbar kungsgran. Jag är inte en person som föredrar plastgran och hade jag själv haft hus hade jag aldrig i hela mitt liv haft plastgran (men nu bor jag i en minietta så det är för tillfället en vit liten plastgran jag har), för det är något speciellt med doften av gran. Det luktar jul! Och nu är det snart bara 6 dagar kvar :) Ja, jag vet. Jag har haft nedräkning sen i mitten av november. Men nu är den verkligen nära :)

Kommentarer

  1. Doften av en riktig gran slår allt. Vad gäller jul dofter i övrigt så luktar hyacinter gudomligt, men ingen doft ja tål dock har ja svårt att inse att man verkligen är allergisk mot de och envisas att köpa en hyacint varje år trots ja vet följderna, och årets hyacint var dubbel. Så först kom en blomma sen kort där efter en till. Men åter till själva doften, så blir ja tår ögd och röd. Ja hoppas att inte du har samma "helvete" vad gäller jul dofter.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg