7 saker jag ska göra innan min nästa födelsedag!

Detta är inget löfte, det är heller inget bindande krav. Detta är ett slags vad till mig själv. För att se om jag kan utmana mig själv och mina rädslor. För många kanske detta är skitsaker, men för en person som är rädd för allt (precis allt) är dem här 7 sakerna väldigt svåra. Men det är bara jag som kan stoppa mig själv!

1) börja min viktnedgång på ALLVAR


2) skicka in en av mina låtar


3) Släppa taget om allt groll och förlåta


4) ta körkort


5) flyga någonstans


6) Skaffa en tatuering 


7) ta blodprovet, hälsoundersökning och allt vad det innebär

*BONUS* Fullfölja ett antagningstest på musikhögskolan

1) okej, gå ner i vikt, det är kanske inte så svårt, men jag är expert på att gå ner i vikt, tappa motivationen och gå upp igen. Nu är det dags att göra detta på allvar. Jag tänker INTE prova min bröllopsklänning förrän jag är under strl 42!
2) Skicka in en av mina låtar. Ja, men gör det då! Det är bara att skicka. Men för mig har det varit svårt för att jag är rädd för att inte vara bra nog. Och egentligen spelar det ingen roll, för jag vet att jag är bra nog för mig själv, men det kan vara roligt att se vad en "professionell" person tycker. Det HÄR ska bli det lättaste.
3) Släppa taget om gammalt groll och förlåta, det vet väl alla hur svårt det är? Men det är på tiden att jag släpper taget om saker som får mig att må dåligt. Det påverkar bara mig och jag är trött på det. 
4) Börja på mitt körkort. Ända sen min kompis gick bort i en bilolycka har jag i stort sett vägrat att köra bil. Jag är livrädd för det och det har hindrat mig från att ta körkort i nästan 10 år. Detta är en enorm rädsla som jag måste överkomma (ni har ingen aning om hur många mardrömmar jag har om bilolyckor).
5) Flyga någonstans. Jag mår dåligt bara av tanken på att flyga igen, men det har hindrat mig från att göra vad jag verkligen vill göra. Så om det bara blir att jag flyger från malmö till jönköping (eller var nu närmsta svenska flygplats är) so be it! Jag SKA komma över denna rädslan.
6) Tatuering. Jag hara pratat och pratat om att skaffa tatuering i evigheternas evigheter. Om jag inte gör det nu, så gör jag det aldrig. Och jag kanske inte har råd att göra det innan jag fyller år, men jag ska banne mig bestämma mig för vad och var (och INTE visa det för någon, för då lär någon bara stjäla min idé - igen)
7) läkarskräck. Jag måste ta ett blodprov. Jag har sjuk fobi för blodprov. Jag kan ta sprutor, inga problem, men blodprov. Det är väl det här med att veta som är värre än att inte veta. OM något är fel, tänk om jag är döende (ja du förstår inte hur paranoid och hypokondrisk jag kan vara). Och denna ska egentligen vara nummer ett, men det här är verkligen min största fobi.
8 Bonus) För fem år sedan skulle jag på antagningstest i Malmö till musikhögskolan. Jag kunde allt, men åkte aldrig dit, för jag var rädd för att jag skulle bli nekad, bli dömd eller helt enkelt inte vara bra nog. Det är dags att strunta i det där och faktiskt göra det!

Har ni några rädslor ni vill överkomma? Skriv gärna ner dem här:) Jag tänker inte låta min rädsla kontrollera mig längre, men ingen hara sagt att det kommer att bli lätt!

Kommentarer

  1. heja dig :D jag håller tummarna och finns här alltid som stöd... massvis med styrkekramar på dig <3

    SvaraRadera
  2. Det fixar du. Inte lätt kanske men du fixar det. Du kan flyga från Kristianstads Airport till Umeå ex. Nära. Umeå är fint nu gå vintern. Uppvärmda gator - bara det. /göran

    SvaraRadera
  3. De där med fobier och rädslor känner ja verkligen igen, är de sofia du menar de med bil olyckan? Varje gång ja tänker på de som hände två utav våra klass kamrater så blir de tårar i ögonen, var väl typ 10 år sedan detta hände men inget man glömmer för de. Har också funderingar på att skaffa en tatuering har haft de i några år nu men har ej råd riktigt får väl se om de blir i år. Kram och lycka till med allt

    SvaraRadera
  4. Jo tack, fobier är inget skoj. Och ja, jag menar Fia. Jag tänker på det jätteofta men en del av mig vet att jag måste gå vidare. Hon hade velat det. Man kan inte mentalt handikappa sig själv när man är den som har fått välsignelsen att fortfarande leva. Jag hatar att köra bil, men det är på tiden att jag vågar lära mig. Tatuering är dyrt, men ja... kan ju skaffa en liten.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg