julbak!

Ikväll blir det julgodis. Vi har redan bakat rocky road, mozartkulor och pepparkaksmuffins. Vi håller på med tryffel och mördegsgranar med nougat. Tyvärr har jag ingen möjlighet att ladda upp bilderna än, men kanske imorgon, om ni har tur.

Knäck är bland det juligaste och jävligaste som finns att baka, så vi har valt att skippa det i år. Det spelar ingen roll för min del, om jag ska vara helt ärlig. Men jag hoppas innerligen att någon förbarmar sig och gör det innan julafton.

Julgranen är införskaffad, men jag sov som en gris då de körde iväg och köpte den (damn you "return of the king" som höll mig vaken till halv tre). Själv har jag inte sett den än ,men jag har blivit lovad att den är mycket vacker och yvig.

Nej, nu är det dags att återvända till julbaket och provsmaka lite :D

rocky road

Kommentarer

  1. Haj! Du har inte provat att göra knäck i micro? Min mor gör det och det går alltid bra. Jag ska försöka mig på pepparkakor med färdig deg. Tror att det ska gå bra. Kramelikram och far ner i diket!

    SvaraRadera
  2. nej det har jag ju inte gjort. HAJ själv förresten :P far ner i diket. Får se om jag kan testa det och hoppas att allt inte går rätt åt skogen :P

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg