Svårt beslut

Jag och Mike har i stort sett blivit garanterade en lägenhet. Vi försöker se på det hela i det långa loppet. Visst, vi vill desperat ut härifrån. Bort från det här jäkla området, kassa hyresvärdar etc (vi behöver inte upprepa något som jag har pratat om hela hösten) till ett ställe som har mindre än 10 minuter till busshållsplatsen och mindre än 20 minuters gång till affären...

Men vad är det vi vill?

1) Vi vill stanna på det här stället tills vi har råd att bo på ett bättre ställe, t.ex. hus eller något liknande.
2) Den ska vara större! Och vi vill gärna ha en tvåa igen.
3) det ska vara ett bättre område än detta (okej inte svårt, för det här är skit, vi är inte dierkt bortskämda med bra områden)

Den lägenheten vi kan ha blivit erbjuden är en etta, visst den är större, den är billigare. Men kommer vi att vilja stanna där? Eller kommer vi att sträva efter något bättre och större? Jag känner mig själv väldigt väl. Jag skulle visst kunna bo i en etta, men jag och Mike tillsammans? Vi driver varandra redan till vansinne för att vi aldrig kan vara i två olika rum. Denna har visserligen ett kök, men det är inte samma sak. Som redan sagts, hade det inte varit för att den andra lägenheten låg på tredje våningen utan hiss så hade vi aldrig någonsin flyttat därifrån. Och ja, det är en likadan ledig nu på första våningen...

Som sagt, det är svårt att bestämma sig. Är vår strävan efter att komma härifrån större än att hitta en bra lägenhet? Eller ska vi vänta tills vi hittar DEN lägenheten, där vi vet att vi kan stanna ett bra tag?

Kommentarer

Populära inlägg