dagens quest

Idag ska jag ta mig in till stan för att köpa vicks eller tigerbalsam till Mike, upphängningssaker till tavlornaa köpa min favoritchampagne inför nyår och besöka arbetsförmedlingen. Mike har fått en sån sjuklig hosta, men han vägrar att gå till läkaren... han säger att allt kommer att bli bra snart... Tur att han har mollipect.

Och hela vår kyl stinker vitlök... Det luktar ganska behagligt efter ett tag, men så fort man öppnar dörren så väller lukten ut och jag som inte är så väldans förtjust i vitlök får lite lätta kväljningar haha. Nej, jag gör ett recept inför nyår som innehåller  6 stycken skivade vitlöksklyftor som blivit ihopkokt till en marinad. Det ska bara ligga i marinaden i 4 timmar till, sen blir det skivning av köttet och ny marinad (hoppas nu detta funkar...) Det är mammas recept och när hon gör det blir det så sjukt gott... går det åt skogen så tar vi i alla fall med sallad också till festen >.<

Utöver detta så är jag nästan klar med min 7 saker att göra innan min nästa födelsedags-lista. Den lär komma upp idag eller imorgon (innan nästa år i alla fall)

Kommentarer

Populära inlägg