tv3 tar priset i underutveckling!

Dagens underhållnings-tv är ren och skär dumhet! Nu finns det ett program som heter "älskling du har blivit en tjockis". Svenskens störste fiende är fettet. Är man överviktig så är man ful, ovälkommen och äcklig! Så varför INTE göra en jävla dokusåpa om hur man får sina feta fruar/män att gå ner i vikt? Ni kan läsa en resumé om det här. Varför inte göra en såpa om saker som faktiskt är mycket värre som t.ex. "Älskling du är en psykopat så nu lämnar jag dig", "Älskling du ser ut som en barbiedocka med allt plast och botox du har i kroppen, nu tar  vi ut det" eller "Älskling du hade sex med en annan så nu får jag en personlig coach som ger mig självförtroende att gå ifrån dig". DET hade varit mycket mer underhållande än att se någon stackare som väger 20 kilo för mycket springa livet ur sig för 100.000 kronor.

Folk idag är så sjukt ytliga. Nej, det är inte bra att vara överviktig, men väger du 10-20 kilo för mycket så är det inte hela jäkla världen! Är du däremot så stor att du har stora fysiska problem, DÅ tycker jag att någon bör rycka in och säga till dig att "nu är det dags att vi gör något". Kanske försöker den här showen att förebygga att detta händer, men i grund och botten så känns det bara som en annan förnedringstv-idé.

Och folk kommer ju att titta på det, det är ju det värsta! Folk kommer att skratta när de zoomar in fettvalkarna och hur de svettas.Och egentligen. Spelar det någon roll att personen du är ihop med har lagt på sig? Om det ändrar hur du ser den personen så har du ju aldrig varit attraherad av något annat än utsidan! Då kanske ni inte borde vara ihop mer. Det är ju som att tvinga killar som tappar håret att operera in nytt! För det var ju så de såg ut för 20 år sen när ni träffades och var så nykära(!)

Nej, kära tv3, ni förlorar greppet - rejält. Och jag hatar det där förbannade ordet "tjockis". Det är så förnedrande och elakt. Varför inte i så fall skapa en show om folk som är för smala (som bantat ner sig till en idealisk storlek 0) som ska gå upp i vikt. För är det något som folk inte fattar så är det att det är lika dåligt att vara underviktig som överviktig! Men säger man "Älskling du är en spinkis" så är det ju inte direkt någon som tar illa upp av det.

Nej jag är trött på det här. Jag tänker inte titta på den, och jag vet att det är under min värdighet att ens prata om den, men den gjorde mig så otroligt förbannad! Vad tycker ni?

Kommentarer

  1. Håller med dig Amy. Skäms när jag tittar på tvn. Ena stunden e det mängder med tv program om mat och matlagning som värsta hysterin. Andra stunden är man utmobbad för man råkar ha några extra kilon och det utvecklar sig till rens häxjakten! :(

    SvaraRadera
  2. Absolut! Och i Sverige är ju 10 kilos övervikt det värsta man kan ha (värre för oss då som har mycket mer). Jag brukar inte i allmänhet bry mig om när folk påpekar min vikt, jag påpekar inte deras så varför ska de bry sig? haters gonna hate, eller hur haha. Men ja, det är lite löjligt att folk beter sig så här!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg