Nu blir det viktsnack igen!


Under i stort sett hela februari och halva mars pendlade jag mellan 2 kilo och oavsett vad jag gjorde gick jag upp och ner som en bergochdalbana. Det var otroligt frustrerande och ibland kände jag helt ärligt talat bara för att ge upp! Men jag gjorde inte det.

Nu på senaste tiden har jag sänkt mina kalorier med ca 300 och det har faktiskt gjort en hel del för mig. Jag var fast på en viss vikt i flera veckor, men nu har jag gått ner stadigt från den där förbannade bergochdalbanevikten till det minsta jag har vägt på hela året! (bara 0.9 kilo från det jag vägde som minst hela förra året).

Jepp, nu har jag alltså gått ner 3 kilo! Det kanske inte verkar så jättemycket (men tänk er 2 st 1½ litersmjölk) men jag ser definitivt skillnader. Jag tar bilder ca en gång i månaden och jämför med gamla bilder, och idag såg jag en markant skillnad. De här bilderna håller jag för mig själv dock, för de är lite väl avslöjande för den här bloggen (och nej, jag springer inte ens runt i bikini, så för mig ÄR det inte kul att visa mig själv i underkläder).

Jag mäter mig regelbundet på olika ställen och där har det inte gjort så mycket skillnad, men det spelar ingen roll. Så länge vikten går åt rätt håll så är jag nöjd. Och bara för att jag inte går ner i cm på de ställen jag brukar mäta på betyder inte det att jag inte går ner i cm på andra ställen!

Jag lovar er, om några veckor kommer jag att lägga upp en ny bild på mig. Ni kanske inte ser någon skillnad från den första jag hade, men det spelar ingen roll. Och ett tips till er. Håll er borta från de här bantningschokladen och dryckerna. De gör er inget gott!

det här är min inspiration!

Kommentarer

Populära inlägg