Allt handlar om nu!

Jag har suttit här och tänkt på mina löften. Om jag ska beskriva det här året med en sak, så måste det ju vara löftena. Jag sa till mig själv att det inte skulle bli några löften, utan bara utmaningar! Och än så länge har jag lyckats med ett löfte varje månad. Och även om jag då kallade det utmaningar så känns det viktigt för mig att bli klar innan min födelsedag. För jag är en sån person som har svårt att både börja att göra saker och fullfölja dem. Inte för att komma med några ursäkter, men tydligen är detta en ganska vanlig sak när man har denna muskelsjukdomen.. i vilket fall. Om jag klarar av detta så känns det som om jag har gjort något! Accomplished! Som det heter på engelska (för nu för tiden verkar jag kunna mer ord på engelska än på svenska). Ja, men att avsluta något! Det känns som om det var längesen som jag faktiskt fullföljde något.

Vad jag menar är att det är på tiden att jag slutar prata om att göra saker och bara gör dem. Detta året har jag hittills gjort 2 saker jag är livrädd för och en sak som jag bara inte kunnat göra innan! Snart kommer jag göra ännu en sak som jag är livrädd för! Sist jag gjorde något jag var livrädd för var 2006 när jag flög! Och då var jag egentligen inte livrädd för att flyga! Och det är så jag vill att mitt nya liv ska vara. Jag SKA göra saker som skrämmer mig, för att det får en att må så otroligt bra när man klarar av det. Det är slut med ursäkter och det är slut med "bara fem minuter till" eller "kan göra det imorgon". Det handlar om nu! 

Kommentarer

Populära inlägg