London

Ja, men jag vet att jag tjatar om min förbannade resa :) Men det kommer bli värre (kanske mycket värre). Så om ni är känsliga mot upprepningar så kanske ni bör sluta läsa nu :)

Jag tänkte tillägna den här bloggen åt att lägga upp bilder från mitt första och enda besök i London år 2006 (jepp jag var blond-ish) Och ja, jag har tagit alla bilder själv - även de dåliga haha.

Mike har aldrig varit där, så jag försöker tänka på platser man kan besöka som kan vara roliga. Som t.ex. kolla på big ben, se London eye (är garanterat för dyrt att åka i, annars hade det ju varit en underbar höjdrädsle-utmaning för mig), regent street och oxford street är ju trevliga och kanske åka till London tower, jag vet inte. Covent Garden kan man inte glömma ju. Det var ju där jag träffade Gandalf (sir Ian McKellen) i en tunnelbana. Mike tycker ju att det vore hur coolt som helst om vi lyckades göra det igen. Personligen tror jag inte det! 

Affärer jag vill besöka är Debenhams och Fortnum & Mason (de har fortfarande Harry Potter-godis, kom igen haha). Och det var också där jag åt i princip världens största chockladmousse-bakelse som tog mig 3 dagar att äta upp... jag skulle kanske inte frågat efter den ultimata choklad-älskar-bakelsen...

Jag vet att vi är lite fåniga, men man kan INTE åka till London och besöka Abbey Road utan att göra detta :D
Covent Garden. En tjej stod o sjöng opera, det var riktigt fint.


Kommentarer

Populära inlägg