Musik härliga musik!


Då har jag sökt kurser till hösten på Lunds universitet :) det blev Arrangering/komposition, Pro tools, musikproduktion, pianospel både jazz och klassisk, arrangering distans, inspelningsteknik och liveelektronikensamble (ja den sista valde jag bara för skoj skull).

Ni kanske tänker att det är värdelöst att satsa på musik för det är så svårt att hitta ett jobb inom det. Men jag ska säga er att det är svårt att hitta ett jobb oavsett inriktning. Och när jag har fått min kandidatexamen kan jag antingen fortsätta med orkesterdirigering, arrangemang/komposition eller musikproduktion (musikproducent, egen studio och allt det där). Men det här är bara början!

Det är dags att jag börjar göra vad jag vill göra, inte vad jag bör göra. För hittills har det ju inte funkat i alla fall! Så jag tänkte att om jag kan slänga ut 3 terminer på något jag inte vill göra, kan jag väl i alla fall ge det jag verkligen vill göra en termin! Och funkar inte det så vet jag. Kanske jag borde ha en back-up-plan och ja, ni har nog rätt. Men det är mitt liv det handlar om nu. Det är jag som ska leva det, och jag har varit utan musik alldeles för länge! Jag kanske inte kan komma in på arrangemang och kompositionsprogrammet, men jag kan bygga ihop mina egna kurser till en examen (och det är så uppenbart att jag inte ens tänkt på det förut).

Kommentarer

Populära inlägg