Dirty little secret!


Har ni någon gång känt er som en hycklare? Som att ni står och predikar över något och sen gör ni det själva? Finns det något ni allra helst in berättar för någon men som i hemlighet är ert största nöje? Jag vet att jag har en sån sak. Detta är något jag i vanliga fall inte talar om. Det är liksom lite tabu eftersom jag är så sjukt emot killar som spelar alldeles för mycket (rättelse: MIN kille när han spelar för mycket). Men nu har jag åkt dit igen och den här gången är det värre än det borde vara.

Det är ganska illa när man inser att man är fast i ett gammalt strategispel som man brukade spela när man gick på Glimåkra... Ni som gick där 2005-2006 förstår givetvis att jag pratar om Heroes of Might and Magic (3 och 4). Vart aldrig så förtjust i de senare. Jag tror helt ärligt talat inte att jag har spelat det sen 2006 och sen kom jag att tänka på det för några dagar sen och började spela det. Givetvis föreslog jag att Mike skulle testa det och nu är han också fast. Fast det är väl bättre än att vara beroende av wordfeud eller tetris i alla fall. Man får tänka mycket och sen börjar man i smyg konspirera mot allt och alla (fast då får vi väl erkänna att det har gått lite för långt). Skämt åsido. Jag försöker hålla mig undan tv och dator-spel eftersom jag har en stor tendens att bli beroende av dem (sims och monster hunter är två typiska exmpel, för att inte tala om harvest moon...) Jag kan helt enkelt sitta 8 timmar i sträck och inte göra någonting annat. Det är inte riktigt så jag hade tänkt mig att spendera mina dagar. Måttligt är något som jag tydligen inte har hört talas om. Tack och lov för att jag är skitkass på spel som call of duty och halo. Jag kan tänka mig att man kan sitta i flera timmar med det.

Så har ni någon sån där jobbig lite dirty ovana som ni helst inte vill erkänna? Nu har ni chansen, pour your heart out :)

Kommentarer

Populära inlägg