musik före kommersiell smörja

Jag kom precis ihåg hur mycket jag brukade älska The Killers innan alla andra började göra det och de började göra kommersiell rock... Samma hände med Coldplay och Kings of Leon... Jag menar, jämför magin med hur de lät i början och hur underbart enkel deras musik var. Det går egentligen inte att tro att det är samma band. När jag hör de tidiga låtarna så påminns jag om tonårstidens rebelliska uppsåt och ett löfte om att aldrig bli som alla andra... Det verkar som om mina favoritband växte upp utan mig. Och ja, ni kommer att få stå ut med 6 videos!

The Killers då

The Killers nu

Kings of Leon då



Kings of Leon nu (okej den här låten VAR underbar tills radion spelade sönder den)

Coldplay då
Coldplay nu (och gör man en sån här kommersiell sång så får man ofta en skit-cover av en skit-Darin)

Kommentarer

Populära inlägg