Min gratisdag


Idag har jag nog gjort mer än vad jag gjort på ett bra tag. Dagen började med att jag åkte till Lunds universitetssjukhus och hade ett möte med läkaren på genetiska kliniken. Där fick jag information om min muskelsjukdom och mina möjliga kommande problem. Jag har bara 84 upprepningar. Vad detta betyder är att det troligtvis inte kommer att ge mig mycket besvär i livet. 50-100 upprepningar betyder milda besvär, och alltså en mild variant av dystrofia myotonika. Jag ska på möte hos neurologen, när jag väl får en remiss, för att kolla upp mina muskler, leder och nervsystem. Jag kommer också att göra ett EKG (vilket för mig känns bra, eftersom OM något är fel får jag reda på det, och om det inte är det så kan jag sova lugnt), testa mig för starr (dvs de kollar på ögat med mikroskop) och mäta mitt blodsocker.

Nåväl... den här bloggen handlar om min dag, som var gratis. Hur menar jag då? Jo jag åkte till Lund på mitt frikort (folk tittade på mig som om jag hade en guldbiljett från Kalle o chokladfabriken, fast sen å andra sidan så är det så svårt att få ett frikort nuförtiden att det i stort sett är en guldbiljett). Sen var läkarbesöket gratis. Efter detta åkte jag hem och sen gick jag och Mike på bio med våra gratisbiljetter vi fick i julklapp av mamma, och för att Mike hade deltagit i en tävling fick han också en menybiljett, som gjorde att vi fick en dricka och en popcorn gratis. Ja, det är inte helt fy skam enligt mig! Så överlag var det här en riktigt bra dag! Filmen (Hotell marigold) var helt underbar! Det var vi och kanske 10 pensionärer i biosalongen, men jag kan verkligen rekommendera den! Älskar skådespelarna (Bill Nighy, Judi Dench, Maggie Smith mfl). Riktigt bra skådespelarprestationer och en riktigt fin historia! Mike älskade den!
The golden ticket

Kommentarer

Populära inlägg