Läkarbesök bokat!

Då har man fått en bokad tid till genetiska kliniken i Lund. Nästa fredag är det dags, klockan 9... Önskar bara att jag kunde hitta dit också!

Så med det här mötet kommer jag att få det klart för mig vad som gäller för mig och den här dystrofia myotonika-genen som jag nu kommer att få dras med. Vad det finns för potentiella risker som jag bör vara medveten om och hur det kommer att påverka mig längre fram i livet. Att jag måste kolla hjärtat en gång om året, det vet jag redan, och det är ju inte direkt den jobbiga biten. Det jobbigaste är ju att acceptera att det är så här det är! Det blir lättare för varje dag som går. Jag känner ju mig inte annorlunda. Men frågan är om jag känner mig annorlunda när jag får veta att saker och ting kunde varit annorlunda? Eller om saker och ting kan bli bättre. Tänk om jag kan få hjälp med några av problemen jag har som är typiska för dystrofia myotonika? Ja, jag skriver ut hela namnet, för tydligen är DM något helt annat (även om jag har sett folk som förkortat det med det). Detta är tydligen en muskelsjukdom som endast drabbar killar och leder till döden (hu va)

Så detta är i alla fall en liten kort uppdatering om jag och min kära åkomma! Blir mer uppdateringar efter läkarbesöket.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg