10 låtar som får dig på underbart bra vårhumör

Så nu får ni reda på att jag är ett stort fan av äldre musik, men det visste ni säkerligen redan. Detta är en lista utan inbördes ordning och ja, jag vet att jag har haft med några av de här låtarna i andra listor, men jag bara måste dela med mig igen!

1) Fleetwood Mac - never going back again
Man kan inte hata Fleetwood Mac's underbara akustiska gitarrspelande! Det går inte! Texten spelar inte så stor roll just i den här eftersom att gitarrplockandet får dig att vilja dansa!

2) The Rutles - I must be in love
Kom igen, jag har pratat om The Rutles hur länge som helst. Hur många av er har faktiskt tagit er tid och lyssnar på dem? Monty Python möter The Beatles - underbar kombination. Och den här låten är så underbart härlig ^_^

3) The Beatles - Here comes the sun
Jag vet, jag har haft denna här innan. Men den här är min ultimata vårsång. När jag lyssnar på denna och ser solen lysa utanför fönstret vet jag att våren är här på riktigt och det spritter i hela kroppen. Man önskar bara att man vore bättre på gitarr, för då hade man satt sig utomhus och spelat nånstans!

4) Michael Jackson/Jackson 5 - Blame it on the boogie
Om inte denna låten får dig att vilja dansa och sjunga så vet jag inte vad som får dig att göra det. Coldplay i all ära, men när jag vill vara på ett glatt humör så spelar jag sån här musik!

5) George Harrison - Got my mind set on you
Varje gång jag spelar denna så dansar jag omkring till hans sjukt skumma video (ni får se). Så inte bara är låten underbart positiv, man blir rätt glad över videon också!

6) Traveling Wilburys - End of the line
Först och främst måste man bara älska uppsättningen. Jeff Lynne, Roy Orbinson, George Harrison, Jeff Lynne och Tom Petty! Sen kommer låten, och här spelar texten väldigt stor roll. "It's alright, even if they say you're wrong. It's alright, sometimes you've got to be strong".

7) Dire Straits - Walk of life
Den här låten har följt mig genom hela min barndom. När jag tänker på den så tänker jag på det glada 90-talet med skrikgröna jeans och rutiga klänningar och speciellt på hur saker och ting var när vi bodde i vårt rosa hus!

8) Queen - Don't stop me now
Vi har nog alla gjort det (oavsett till vilken låt). När någon har betett sig riktigt illa mot oss så har vi dragit igång någon riktig "in your face"-låt och rockat loss ensamma i vårt rum(eller lägenhet(hus) med hårborsten som mikrofon (eller är det bara jag?). Den här låten har varit min hårborstmikrofonlåt MÅNGA gånger när jag har känt för att ge upp eller mött motgångar! I wanna make a supersonic man out of you! YEAH!

9) Jimmy Eat World - the middle
Okej, den här låten är gammal men jag älskar den! Både texten och melodin. Speciellt texten förstås. Jag är en av de få som faktiskt INTE lyssnade sönder den när den kom ut!

10) Crew from Across the universe - Hold me tight
Ja, jag inser att det blir en himla massa Beatles, därför tänkte jag att om jag tar den i en annan version blir det lite variation. Filmen är för övrigt helt underbar och denna låten får mig att dansa runt som en galning, som sig bör. Väldigt vårig och nykärsaktig.

Kommentarer

  1. Jag började bli orolig när jag hade skrollat sju stycken låtar och det fortfarande inte fanns en enda Queenlåt med. Tack och lov kom den på åttonde plats. Annars hade jag trott att din hjärna hade blivit kidnappad och utbytt av utomjordlingar. Eller nåt. :P

    SvaraRadera
  2. jag tänkte hålla er alla på sträckbänken ut i det sista förstår du haha :) Aldrig utan Queen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg