Nya tag

Då bär det av mot Ullared på tisdag. Äntligen! Vet att jag alltid blir besviken på deras idiotiska storlekar på tjejavdelningen, men skit samma. det hör till att bli lite förbannad när man är där uppe. Speciellt när man får hälarna torterade av gamla tanter med fullastade kundvagnar. Jag råkade köra på mitt ex en gång med vår kundvagn haha, han vände sig om och fräste åt mig "du är en sån där som folk blir skitarga på när de är i Ullared för du bara går och kör på alla hela tiden". Jag vet, jag vet. Charmig kille. Eller inte... Det är ju skillnad om man RÅKAR köra på någon en gång eller om man faktiskt kör på någon hela tiden. Lite kundvagnsterrorism.

Jag tror att alla som varit i Ullared kan känna igen sig i kundvagnsterrorn vare sig det är ni själva som kör på folk eller om ni blivit påkörda. På tal om det, när jag var 16 skrev jag ett brandtal om att man skulle införa körkort på kundvagnar i Ullared. Smart förslag, men ingen nappade.

Vad kan man mer säga om Ullared? Förutom de plågsamma minuterna i oktober-kylan innan man blir insläppt (om man nu kommer dit där innan 8) eller vad sägs om de underbara köerna? Och ändå blir vi lika glada varje gång vi åker dit, och lika förbannade varje gång vi åker hem.

Och här har vi mig (visserligen gammal bild) sist jag var i Ullared 2009. Då hade vi handlat en hel del och ja.. Det lär ju bli en hel del på tisdag också ^^

Kommentarer

Populära inlägg