Idag ska det handla om Idol

Jag har inte sett idol på flera år. Har vägrat att följa det, för att jag tycker att det är en skitdålig idé och att det inte direkt handlar om en bra röst. Men detta året har jag bestämt mig för att faktiskt kolla. Det kan ju bero på att syrrans före detta klasskompis är med och det kan ju också bero på att vi bara har 3 kanaler -,-

I alla fall. Igår röstades Emil ut och det var fanimej rätt. Han må vara hur gullig, oskyldig, duktig dansare och trevlig personlighet han vill, men han är ingen sångare. Däremot så fick Robin 30% av rösterna (på aftonbladets hemsida, så jag menar inte i idol nu) i en undersökning.  Och det tycker jag att han förtjänar. Han har briljerat varje vecka men inte fått bra kritik (mestadels för att Bard tyckt illa om hans klädstil). Molly var också jätteduktig som vanligt.

Det som gör att jag faktiskt bestämmer mig för att skriva om Idol är för att jag läste en artikel i aftonbladet om Linni. Hur denna 16.åring tycker att det är skönt att Laila inte är med för att hennes graviditetshormoner gjorde så att hon gav Linni fruktansvärt elak kritik, kritk som Linni själv inte tycker att hon var värd. Men lilla Linni, seriöst. Hon gav dig kritik för att du gjorde dåligt ifrån dig. Inte för att hon var gravid. Hon hade sagt samma saker oavsett vilket.

Det är konstigt att ingen av killarna blir anklagade när de är för hårda. Men är en tjej hård så är det för att hon antingen har pms eller är gravid?! Helt sjukt och sexistiskt.

För övrigt så önskar jag att Molly eller Robin inte vinner, för som andraplatstagare kan de få ett bättre kontrakt och göra sjukt bra ifrån sig =) Vem kommer ihåg "vinnarna" egentligen?

Kommentarer

Populära inlägg