morgonstund har guld i mun

men idag skulle jag hellre bara vilja dra täcket över huvudet och somna om... Jobb 10-13 (inte jättejobbigt direkt) och sen direkt hem och packa, göra sig i ordning och vänta på att Mike kommer hem så att vi kan dra "hem" till Vittskövle. Oavsett vad, så kommer Vittskövle alltid att vara hem för mig =)

Och vad händer i världen idag? Man diskuterar religion och demokrati. Går de att kombinera? Ja, det är väl klart.... Som min gamla rektor sa; "demokrati är konsten att  få människort till att rösta precis som vi vill genom att lyckas lura dem att tro att de har ett val."
Sen om det påståendet är hundra procent sant, det vet jag inte. Det är en annan diskussion (om huruvida människor har val  över huvudtaget). Sant är dock att jag borde gå upp och göra mig i ordning inför jobbet.

hej svejs

Kommentarer

Populära inlägg