lägenheter

Vi har flyttat sjutusen gånger på 3 år... det börjar bli drygt nu. Alltid hittar vi något fel och måste flytta. Och nu menar jag inte småfel utan fel som gör att det inte går att bo kvar.

Första lägenheten - Bodde i denna i 10 månader. Företaget jag jobbade för gick i konkurs så jag blev utan jobb och då blev lägenheten för dyr. Men det var världens bästa lägenhet i världens bästa läge. Helt underbar!
Andra lägenheten - Bodde i denna bara 3 månader. Okej, här erkänner jag, det var bara löjligt. Men det var sjukt dålig planlösning, vi var tvungna att göra ett snabbt beslut, och så var det bredvid en kyrkogård.
Tredje lägenheten - Bodde i denna i 11 månader. Helt underbar lägenhet, men låg i Vittskövle. Fick flytta för att vi inte hade körkort/bil och bussarna gick jättedåligt, samt att jag då pluggade 5 mil bort och var borta 10 timmar varje dag fastän jag kanske hade en lektion på 2 timmar.
Fjärde lägenheten - Bodde i denna 10 månader. Underbar lägenhet, skitdåligt läge med massa kriminalitet (precis utanför fönstret också). Ingen hiss, tredje våningen, knäskada = dåligt.
Femte lägenheten - Bor fortfarande här och har bott här 4 månader snart. Men saker går sönder hela tiden, inget blir fixat, vi har inte fått allt vi ska göra och det är bara allmänt kasst. Vi får köpa flaskvatten för vårt vatten går ej att dricka. Vi har inte fått våra kanaler och de gör ingenting åt det trots upprepade felanmälningar. Extremt dyr lägenhet för sin lilla yta. Skumma grannar, men bra och nära till skolan. Stort plus för att internet ingår i hyran. Åtminstone funkar det som det ska (ibland).

Så ja... Nu vill vi flytta. Denna gången vill vi flytta till ett ställe där vi kan stanna. I flera år. Vi är trötta på att flytta runt och att aldrig riktigt känna sig hemma. Det hade varit trevligt att kunna få känna på hur det känns att faktiskt få ett riktigt hem.


Kommentarer

Populära inlägg