Angående tidningar

Jag tycker att det är fruktansvärt att Aftonbladet har rätt till att visa en bild på en ihjälskjuten Gadaffi (eller hur man nu väljer att stava hans namn. Han verkade ha x antal variationer).  Inga varningstexter (obs! starka bilder t.ex) eller någonting. Jag kan väl säga att själv har jag levt ganska skyddat. Jag har aldrig behövt se en död person i verkligheten. Det är kanske också därför jag reagerar starkare än vad man kanske borde göra? Jag vet inte, men jag tycker inte att sådana bilder ska visas utan en varningstext iaf. Snart blir den ingen censur kvar och då kan man skriva och visa vad fan man vill.

Anständighet finns det inget som heter längre och det ser man ju på alla halvnakna tjejer överallt. Jag har alltid velat fråga dem: varför? Varför väljer man att använda sin kropp som ett objekt som endast finns till för att beundras och sättas på? Var finns självrespekten? Själv så har jag väldigt mycket respekt för mig själv och min kropp. Jag går inte omkring i slampiga kläder och även om jag hade varit "modell-smal" så hade jag inte heller gjort det. Jag vill inte visa min kropp för vem som helst. Det är min kropp och jag är i fullständig kontroll över den! Är du det?

Och så lite personligt. Precis slutat jobbet idag och känner mig slut även om det bara var 5 timmar. När det är så mycket stress så blir hjärnan som en deg. Men jag o Carro fixade det galant! Eller ja, vi fixadet det i alla fall.
Nu ser jag fram emot helgen och att få slappa i 2 dagar och inte göra ett skit. Sen på tisdag är det Ullared :D

Kommentarer

  1. håller med dig, reagerade också idag när jag var i affären. Bara för att man får visa vissa bilder betyder inte det att det är lämpligt. Tänker på alla barn som går förbi löpsedlarna, ha bilden inne i tidningen istället om den nu måste vara där alls. Sen tycker jag att det är fel att döda punk och slut. Men aftonbladet verkar inte hålla med, är det en diktator är det plötsligt okej med mord och plötsligt okej att smälla upp bilder. Ha lite respekt tycker jag! Ytrrandefrihet i all ära, och jag kanske tål sådana här bilder men barn gör inte det! Nu är jag upprörd!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var ju det jag menar också. Barn ska inte behöva se såna här bilder. När jag växte upp fick de aldrig lov att visa bilder på döda människor, iaf inte utan att först varna. Och ja, visst, jag borde ju tåla att se det, men som sagt. Barn ska inte göra det. Och nej, mord är aldrig okej.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg