vikt och delmål

Okej, jag vet. Jag har varit dålig på att uppdatera igen! Men det har hänt så mycket på sistone. Det är mycket med resan och jag har inte ens packat än. Vadå tänker ni, det är ju 4 dagar kvar (helt sjukt, bara 4). Men ni förstår, jag är en sån person som kan börja packa månader innan jag ska någonstans. Nu har jag inte längre lika mycket kläder, så nu funkar inte det.

Men jag har utrustat mig med tryckutjämnande öronproppar och åksjuketabletter. Och jag tror att jag har fått svar på vad som hände med mig sist jag flög. Jag pratade med någon på apoteket om det, och hon frågade mig om jag var förkyld då. Jag blir för övrigt alltid förkyld när jag är stressad, vilket är alltid. Och då sa hon att det lät som om jag hade fått någon infektion i örat eller något, och det var därför jag blivit så yr. Att det faktiskt inte hade något med själva flygningen att göra (förutom då trycket). Och här trodde jag att det var jag som hade problem med att flyga! Men vi får se. Hon kan ha fel! Jag har även utrustat mig med tuggummi. Allting för att göra resan mer trevlig!

Nu över till något annat! Idag vägde jag mig och till min stora glädje är jag nu 300 gram ifrån då jag vägde som minst förra året! Dvs jag är bara 1.4 kilo ifrån att ha klarat mitt födelsedagsmål! Detta känns riktigt jäkla bra! Det syns inte så mycket i cm (inte där jag mäter) men jag har jämfört lite gamla bilder (ja för 4 månader sen) och jag ser en skillnad på mina ben och speciellt mina handleder. De är inte stora längre. De är fortfarande inte "normalstora" heller men getting there!

Om man bortser från det faktum att jag vägde mindre förra året, så har jag nog lyckats bättre detta året. Jag har definitivt gått ner mer i cm och jag har lärt mig så otroligt mycket om kost och hur jag ska äta. Förra året kunde jag lätt äta en dl majonnäs utan att fatta varför jag inte gick ner! Detta året vet jag att det är mycket viktigare att ändra kosten och motionera än att hårdträna och äta vad man vill! Men när jag väl har råd med det kommer jag ju att börja träna igen, konditionsträning och lite styrka!

Så, ja, det var allt jag hade för idag :)

Kommentarer

  1. nice det låter som att du är förberedd :D lovely och vikten verkar ju verkligen gå åt rätt håll. är så glad för din skull, massor med kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg