Näsbybussens osympatiska busschaufförer!

Jag hade planerat att åka till Cissi idag och hälsa på en runda. Jag var lite sen till bussen (dvs en minut innan den skulle avgå), men bussen var utom synhåll så den var sen den med. Så fort jag såg bussen bak kröken så skickade jag sms-et för sms-biljett. Men det kom aldrig någon biljett! Bussen kom och jag hoppade på. Jag visade busschauffören mitt skickade sms och berättade att jag inte fått nåt sms än och att jag inte visste vad jag skulle göra. Chauffören grymtade om att jag skulle skicka igen, vilket jag gjorde och han höjde då rösten "UTANFÖR!" och jag bara "Så du menar att jag inte får åka med?" o han i princip bara stängde dörrarna och körde iväg...

Vilken jävla usel service. Det är ju  kanske inte deras fel att jag inte fått sms.et (de skyllde på operatören), men det är ju deras tjänst och det är fanimej deras fel att vi som inte har busskort bara kan betala med sms!

Så jag gick hem igen, riktigt förbannad och ringde till skånetrafikens huvudkontor för att framföra mitt klagomål! Där var de hur trevliga som helst, och mitt i samtalet får jag mina sms - 20 minuter för sent! Killen på huvudkontoret försäkrade mig att det inte var busschaufförens mening att vara otrevlig, han var bara stressad... Jag har sett de här busschaufförerna när de INTE är stressade - de är inte trevliga, och det beror ju mest på deras kassa avtal. Men ändå! Service är service!
I vilket fall så fick jag mina biljetter återbetalade, så det är ju okej nu. Men tänk om det hade varit något jätteviktigt? En läkartid? Jobb?

Nej jag är inte överdrivet förtjust i Skånetrafiken, fast det vet ni ju redan! Nästa gång tar jag nog hellre cykeln!

Kommentarer

  1. suck... och jag ska ge mig på det ikväll. ska till näsby på unicefmöte

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg