Ansiktsålder?!

Läste på aftonbladet att det finns en "webbtjänst som avslöjar din rätta ålder!" genom att analysera ansiktsform och rynkor. Ni kan läsa om detta här. Jag tyckte att det var rätt intressant eftersom de tyckte att drottning Silvia var 27, men hennes dotter Victoria 36! Själv så gjorde jag rätt bra ifrån mig på alla mina bilder. Min medelålder var ca 22 på de flesta bilderna (inte illa när man nästan är 28).

Fast jag känner mig oftast mer som 22 är 27. Men jag har nog alltid varit sådär 5 år efter. Jag tog min gymnasie-examen 2009 (6½ år senare) och jag har bara haft ett "riktigt" jobb och har fortfarande ingen högskole-examen... Men vem bryr sig egentligen? Livet är ingen tävling! Ifall det varit det hade jag nog kunnat lägga mig ner och dö nu eftersom jag inte är gift, har inget körkort eller bil, har inga barn och inget fast jobb. Det är ju saker man "måste" ha innan man fyller 30!

Den här 30-års-hysterin är lite jobbig. Alla går omkring och är paranoida över att fylla 30. Men jag känner mig inte så paranoid över det. Det är visserligen 2 år kvar och saker och ting kan ändras, men jag vet inte. Jag känner inte att jag måste ha barn eller vara gift innan dess. Jag vill vara redo mentalt och finansiellt först. Jag vill känna att jag gjort det jag vill göra först! Det kanske låter konstigt, men jag kan inte sluta vara självisk innan jag har levt mitt liv så pass mycket att jag pallar "ge upp det". Nu menar jag inte att man ger upp sitt liv bara för att man har barn, men det finns en del saker man inte kan göra när man har små barn. Och jag känner inte att jag har kommit igenom de sakerna än. Jag har knappt ens börjat leva (och nu menar jag inte åldersmässigt).

Okej, tillbaka till den här ansiktsgrejen. Ni borde testa. Det är inte så svårt. Man bara laddar upp en bild och trycker "Call method" och så kan man se hur gammal de tror att man är, hur gammal de tror att man minst och högst är. Jag fick 11 som minst och 42 som mest (på en riktigt dålig morgonbild där jag har smink i hela ansiktet) haha.

Kommentarer

  1. lol, låter som en ganska kul grej ju :D får gå in och prova, kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg