Jack & Jill - recension

Det har varit ett förbannat tjat om den här filmen "Jack & Jill". Folk är trötta på Sandler, folk är trötta på hans filmer och folk är fruktansvärt trötta på hans skämt. Personligen så föredrar jag att inte titta på en film som jag har sådana känslor för (jag har inte sett transformers 2 och 3 bl.a. för att jag tror att de generellt är skitfilmer), men jag spenderar inte min tid genom att snacka en massa skit om dem när jag inte sett dem. Det här är något jag ser många människor göra om just den här filmen. De snackar en massa skit, och sen har de inte ens sett den. Om jag kan se Twilight, bara för att veta vad jag ogillar, så kan ni nog sitta igenom en komedi!

Okej, vidare till recensionen. Den här filmen har fått otroligt dålig kritik p.g.a. sina dåliga skämt och Adam Sandlers "bebis-språk". Okej, det är lite irriterande, man märker det, men man börjar inte hata det. Och de två skämten de visar på trailern (skämt om Adam Sandler är tjock) utgör knappast humorn för resten av filmen.

Jag tycker personligen att Sandler gör ett bra jobb som tjej. Han är underhållande, han förmedlar känslorna bra och jag tycker att det är bra karaktärsutveckling på hans båda roller, även om hans frus roll (Katie Holmes) är lite platt. Det är en familjefilm, det är mest för barnen och det är underhållande. Det är inte meningen att det ska vara mer och den levererar precis det den utlovat!

Jag tror att många personer kan känna igen sig i hur Jill känner sig. Ibland känns det som att något syskon eller en annan familjemedlem är mer omtyckt (om det är av familjen eller mer populär i skolan) och det jag gillade mest är att hon ÄR jobbig. Hon är sårad över att folk tycker illa om henne för att hon är precis som hon är. Och jag skulle inte vilja påstå att de drar skämt om henne för att hon är tjock (för det är hon inte), men hon är lång och har muskler (ja hon är ju ändå spelad av en kille).

Nej jag gillar den här filmen, jag gillar Adam Sandler som tjej. Han känns ändå rätt naturlig. Det är vad jag tycker i all fall. Al Pacino är lite mycket freak... han är nästan snudd på psycho. Men det är ändå ett roligt inslag. Och nej, jag håller med, David Spades är inte snygg som tjej, men han är ändå ganska övertygande.