löfte 1 nästan avklarat!

Jag sa ju innan att jag ville gå ner 5 kilo innan jag var klar med löfte nummer ett (att ta min viktnedgång på allvar). Jag ville ju gärna gå ner mer, men bestämde mig för att 5 kilo var en bra början, och delmål gör det alltid lättare att hålla sig fokuserad. Anyway, i morse vägde jag mig och vågen stod på -4.9 kilo (10.8 lbs). Det är bara 100 gram från mitt födelsedagsmål! Det känns helt jäkla underbart! Och jag kan verkligen se det, men det kanske mer handlar om att jag ser på mig själv på ett annorlunda sätt och jag känner mig annorlunda.

Jag är inte klar än, även när jag klarat mitt mål. Jag har en lång väg. Och nästa delmål är att försöka gå ner 10 kilo innan sommren är slut (dvs 5 kilo till, inte 10 kilo till).  Förhoppningsvis kan jag sen gå ner 20 kilo totalt detta året. Jag vet inte om jag lyckas, men jag kommer fortsätta att kämpa för mina små delmål - 5 kilo i taget!

En dag kommer jag att lyckas, och det spelar ingen roll om det tar ett år eller fem. Det handlar om att bli hälsosam och må bra! Och jag är trött på att må dåligt!

Kommentarer

  1. åh vad duktig du är :D massa kramar och bara fortsätt på samma sätt

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg