1.a maj

Man känner sig aningen trött, trots att man åkte hem så pass tidigt igår. Förstår inte varför bussarna bara går till elva på valborg... eller vilken vardag som helst. Vad hände med tolv-bussarna och ett-bussarna? Åtminstone stadsbussarna...  Men sen är jag inte särskilt förvånad heller! Det är ju trots allt Skånetrafiken vi pratar om!

Nog om det. Idag är det 1a maj och då är många ute och demonstrerar. Eftersom detta är en politisk obunden blogg så tänker jag inte gå in djupare på det, men jag såg ett väldigt bra klipp med Olof Palme nyss. Det är inte konstigt att han blev mördad - han vågade säga vad han tyckte och det får man inte göra som politiker... Hade han styrt Sverige idag så hade kanske det sett lite mer annorlunda ut! Vem vet?

Och sen är det alltid lika roligt att läsa kommentarerna på aftonbladet när det gäller Skåne. Jag vet inte om jag är road eller om jag inte orkar bry mig, men det är ganska löjligt att hata ett landskap för att vi en gång tillhörde Danmark!

Och nu över till något som vi redan vet. Ät mörk choklad och förhindra hjärtproblem :)

Kommentarer

Populära inlägg