Tänka om

Någon gång i livet har du säkert stött på ett stort hinder. Något som fått dig att tänka på hela din livssituation och fundera på varför ditt liv ser ut som det ser ut. Du kanske hade förväntat dig att allting skulle gå som smort och att allt var planerat, men så händer någonting som kastar om hela ditt liv och som får dig att tänka: Vad gör jag nu?
Ja... vad gör jag nu? I mitt fall handlar det om studier (den här gången). Men det handlar också om att få en inblick i en annan människas liv och inse vilket helvete de har gått igenom och att man själv har det ganska bra. Jag har haft ett ekonomiskt och emotionellt helvete, men den här personen har haft ett fysiskt helvete och det är något de har med sig hela livet. Mina helveten kan ändras, men den här personen får leva hela sitt liv med konsekvenserna. Och vad som förundrar mig är hur stark den här personen är och vilken livsglädje den har. (Jag skriver den, för att jag vill hålla det anonymt). Och själv är jag heldeprimerad och undrar vad det är för mening med allt, om det inte finns någon mening? Men det kanske är sant. Ju mindre man har, desto mer tacksam är man över det man faktiskt har.

Skolan... Jag har sökt in till musikproduktion och jag skickade in första intagningstestet igår. Idag får jag ett svar på ett mail jag skickade, för jag ville veta vad de hade för krav, och det verkar som att jag måste lära mig pro tools på några veckor för att ens ha en chans att komma in. Jag har aldrig jobbat i det programmet. Jag kan ingenting om det och det kostar 5000:- att köpa (stor chans att jag har råd till det). Så nu sitter jag här och funderar; Vad gör jag nu? Vad gör jag om jag inte kommer in på musikproduktion och får min konstnärliga kandidatexamen i musik? Ska jag försöka komma in på något annat inom musik. Ska jag fortsätta med engelskan eller ska jag sadla om helt? Ska jag kanske utbilda mig till inredningsdesigner trots allt eller eventuellt relationsrådgivare (det gör jag dagligen ändå, kan lika gärna ta betalt för att göra det, haha).

Nej, jag har verkligen kört fast. Jag har sökt 13 utbildningar till hösten. Jag vet att jag kommer in på musikvetenskap och Engelska 2 (vilket betyder att jag bara har 1 termin efter det till min kandidat i engelska, men vad gör jag med den?) Jag kommer troligtvis komma in på någon av de andra musikutbildningarna, men jag vill gå någonting som ger mig något. Något som ger mig en kandidatexamen inom musik och som gör att jag kan få ett arbete inom detta. Men är det realistiskt? Är det lika svårt att bli musiker som att bli studiotekniker/producent?

Det enda jag kommer fram till är: Vad gör jag nu?

Kommentarer

Populära inlägg