Nytt år ny start!

Så har 2013 börjat, och jag har börjat blogga igen. Tänka sig! Det har varit lite dött på den fronten ett tag. Jag har helt enkelt inte haft inspiration att skriva något och jobbat alldeles för mycket för att hinna med.

Förra året var ett bra år. Det hände många bra saker. En del riktigt sorgliga saker, men mycket gott också. Så jag tänkte fira genom att minnas bra saker och prata lite om nya saker.

1) Jag klarade 6/7 (plus en bonus) löften på min lista. Jag flög, tog blodprov (tog säkerligen 10-13 på hela året men det var ändå det första som var viktigast) och gjorde en audition i Malmö. Jag klarade allt galant även om jag förväntade mig det värsta.

2) Jag gick ner 14.3 kilo. Jag trodde aldrig att jag skulle gå ner så pass mycket. Visst har jag kanske 20-30 kilo kvar, men vem vet vad detta året har att erbjuda?

3) Vi flyttade till en underbar tvåa

4) Jag träffade Mikes föräldrar

5) Jag fick ett jobb som jag trivs med

Saker jag vill göra och uppleva detta året. Ja, listan är lite längre än sist, men denna gäller hela året, inte bara första halvan :)

1) Fortsätta gå ner i vikt! Klart att man vill sätta 20 kilo på ett år, men jag tar hellre mina delmål. Jag är 700 gram från mitt tredje delmål, och nästa delmål är 5 kilo till. Så kommer jag att fortsätta :)

2) Åka till Irland. Vi har bott ihop i fyra år snart och det är på tiden att vi åker dit!  Gärna åka någon annanstans också. Tillbaka till London, Berlin eller varför inte åka till Spanien?

3) Ta körkort! Jag hade inte råd förra året och jag kanske inte har råd i år heller, men jag kan i alla fall börja.  Inga ursäkter.

4) Sätta ett datum! Jepp, ni vet vad det betyder :)

5) Reda ut sjukdomsbilden med binjuresfunktioner och allt möjligt mög.

6) Ta reda på vad jag vill bli. Jag är inte 9 år längre. Det går inte att drömma, det är dags att göra verklighet av det.

7) Följa upp förra årets "misslyckade" löfte om att skaffa en tatuering. Jag vet fortfarande om jag verkligen vill. Eller så är jag bara rädd och försöker hitta en utväg.

8) Bli mer positiv. Jag är visserligen 200% mer positiv nu än jag någonsin varit och det vill jag fortsätta med :) Umgås med positiva människor och stänga ute dem som vill mig ont. Oavsett hur synd jag än tycker om dem. Låter kanske taskigt, men ibland måste man vara självisk. och så givetvis ha mer roligt, sluta oroa mig och njuta av livet.

9) Göra något läskigt! Detta året blir det att ansöka till musikhögskolans musikerlinje. Jag vet, jag vet. Det är omöjligt att komma in. Men att bara göra testet bevisar mycket för mig. Jag vet att jag inte kommer att komma in, men jag har varit så rädd för att göra intagningstest för att jag har varit rädd för att bli rejected. Men det är dags att sluta vara rädd för misslyckande. Och vem vet?

10) Reda ut min ångest och se en psykolog som faktiskt tar en på allvar.



Kommentarer

Populära inlägg