Uppföljning av löften

Så här såg det ut för nästan 6 år sedan. Jag hade precis skrivit min blogg om saker jag vill ändra på. Mitt liv ser lite annorlunda ut idag. Jag lever inte längre i rädsla över att allt hemskt ska hända. För när det värsta händer så kan du inte förbereda dig på det. Det är som Newt Scamander säger: "My philosophy is that worrying means you suffer twice."


lördag 31 december 2011

7 saker jag ska göra innan min nästa födelsedag!

Detta är inget löfte, det är heller inget bindande krav. Detta är ett slags vad till mig själv. För att se om jag kan utmana mig själv och mina rädslor. För många kanske detta är skitsaker, men för en person som är rädd för allt (precis allt) är dem här 7 sakerna väldigt svåra. Men det är bara jag som kan stoppa mig själv!

1) börja min viktnedgång på ALLVAR   2014 hade jag gått ner 20,9 kilo. Nu lyckades jag gå upp en del av det, men är på god väg att bli av med det igen :)


2) skicka in en av mina låtar Jag gjorde något ännu bättre. 2015 skrev jag en egen låt och framförde den på en av musikhögskolans konserter. Jag sjöng dessutom (lyssna här, det är låt nummer ett). Jag kanske inte har världens bästa sångröst, men det är ändå något jag är sjukt stolt över att jag gjorde.


3) Släppa taget om allt groll och förlåta Eller i detta fallet, göra slut med en person som inte bryr sig. 2015 separerade vi och i januari 2016 hade skilsmässan gått igenom.


4) ta körkort augusti 2015 tog jag körkort och är inne på min andra bil.


5) flyga någonstans 2012 flög jag till England, 2015 flög jag till Australien helt själv. Jag trodde aldrig att jag skulle våga åka utanför Europa och absolut inte själv, men det var en av de bästa upplevelser jag varit med om. Jag försöker flyga åtminstone en gång om året. Detta året blev det England igen.


6) Skaffa en tatuering  januari 2017 och april 2017 skaffade jag tatuering 1 och 2. Jag sitter och spånar på nästa tatuering. Den ska givetvis få representera musiken i mitt liv :)


7) ta blodprovet, hälsoundersökning och allt vad det innebär I augusti 2017 tog jag ett blodprov utan emla-plåster, utan att ligga ner - utan helt enkelt ett vanligt blodprov som vem som helst kan göra. Sjukt stolt, speciellt om man läser tillbaka om hur rädd jag var.

*BONUS* Fullfölja ett antagningstest på musikhögskolan Ja, jag kom in på musikhögskolan. Nu ska jag bara se till att klara mina kurser och få min lärarexamen!

Så vad händer nu? Hur kan man utvecklas vidare och utmana sig själv mer? Jag funderar helt seriöst på att göra en lista till och gräva djupare och se vad det är jag skulle kunna utmana mig själv att göra. Innerst inne vet jag att jag inte kommer att hoppa fallskärm, men man ska aldrig säga aldrig. I juli detta året åkte jag ju faktiskt en karusell upp och ner och det hade jag sagt att jag aldrig skulle göra.

Fortsättning följer!

Kommentarer

Populära inlägg