ehm... det var ett tag sen

Jag har inte bloggat på ett par år nu. Jag ville visserligen starta igen, men jag har varit alltför upptagen med jobb och utbildning.

För ett bra tag sen skrev jag ner en del löften som jag ville uppfylla. Många av dem lyckades jag med, men det var några som aldrig kom till skott.
Nej, jag har fortfarande ingen tatuering, men det känns som om det är en mindre viktig detalj.
Jag har skaffat körkort, köpt bil, tog chansen och sökte in till musikhögskolan och kom in, varit på resande fot och kommit över min flygrädsla, blivit grymt mycket bättre på piano och försökt fortsätta gå ner i vikt, men jag har i alla fall inte direkt gått upp.

Mitt liv ändrades väldigt drastiskt när jag fick ett telefonsamtal och blev erbjuden ett vikariat som musiklärare. Hade det inte varit för att jag tog chansen och testade på att vara musiklärare, så hade jag nog inte varit på den utbildning jag är på idag. Jag stormtrivdes som lärare, både med elever, lärare, rektorer och övrig personal. Det kändes som om jag äntligen visste vad jag ville göra med mitt liv. Så med stöd av dessa fantastiska människor tog jag en chansning, sökte in till musikhögskolans musiklärarlinje, trots att jag inte tagit pianolektioner på 10 år och trots att gehörsprovet var allt annat än nådigt.

Jag trodde definitivt inte att jag skulle komma in. Men i juli förra året, fick jag beskedet att jag kommit in på första försöket och det var en sån riktig kick. Äntligen kände jag att jag var bra på något.

Givetvis har det hänt en massa andra saker sedan dess. Jag har lärt mig mycket sedan jag började blogga, att vara selektiv med vad jag delar med mig av. Inte för att något direkt har hänt, men ibland när jag tittar tillbaka och läser mina gamla inlägg så tänker jag "vilken idiot jag är ibland".

Jag kommer inte att blogga lika mycket som jag gjorde förut, men jag kommer definitivt att ta mig tid att skriva lite inlägg då och då. Det blir mycket musik, lite gnäll, lite träning och en massa planering om vart jag vill åka nästa gång jag ska ut och flyga!

Ja, det är en Steinway och ja, jag är sjukt stolt.

Kommentarer

Populära inlägg