Löfte nummer 6 klart!

Ni kan läsa om löftena här.

Mitt löfte var att antingen skaffa en tatuering ELLER ta reda på vad jag vill ha, var jag vill ha den och hur mycket den kommer att kosta. Detta är nu avklarat. Även om det har tagit en halv evighet att ta reda på vad jag vill ha.

Jag har bestämt mig för att designa min egen tatuering (och så får vi hoppas att tatueraren är bättre på att rita än vad jag är och kan snygga till den). Jag vill ha den på min skuldran (axel/rygg sak samma). Egentligen ville jag ha den på underarmen, eftersom jag är pianist och den har med musik att göra och vad visar pianister mest? Jo, sina underarmar (det låter konstigt, men står du och spelar synth så är det ju det som syns mest! Men sen är det också lättare att dölja en tatuering på skuldran/axeln/ryggen!

Kostnad! Det var lite luddigt att få tag på ett kostnadsförslag. Men enligt de tatueringsstudior jag har varit i kontakt med kostar det 1000 kr/timme eller 600-900 om  det är en minder tatuering.

Och nej, bilden är givetvis inte på mig, och det är inte heller den tatueringen jag kommer att ha :) Men det är där jag vill ha den och den har ju med musik att göra!

Anledningen till varför jag inte tänker visa vad jag vill ha är för att förra gången jag var dum nog att visa vad jag ville ha för tatuering sprang den personen direkt och gjorde den där tatueringen... Kändes lite tråkigt, måste jag erkänna.

Men idag är det min födelsedag och idag är absolut sista dagen att infria fler löften (dvs ett). Så om jag lyckas få ett övningskörningstillstånd inom några timmar och lyckas hinna övningsköra innan dess, så har jag lyckats med ALLA mina löften :)

här vill jag ha min tatuering :) (alltså på skuldran, inte på henne)

Kommentarer

  1. Smart val att inte sätta den på underarmen.
    Som jag sagt innan, det är mycket enklare att dölja den på skuldran än på armarna.
    Ha det så bra! ;)
    *Guess who*

    SvaraRadera
  2. Nå....hur har det gått då med allt? Spelning och tatuering
    /Göran

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg